دانلود تحقیق با موضوع خصوصیات مدیر نمونه،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
کاملاً روشن است که سرنوشت هر سازمان را مدیران آن سازمان تعیین میکنند. درهر سازمان، هر چند امکانات فراوان و کارکنان لایق و کاردانی وجودد داشته باشد، ولی بدون رهبری و مدیریت علاوه بر اینکه از استعدادها و سرمایهها استفاده صحیح نمیشود. چه بسا امکانات و استعدادها تبدیل به نیروی مخرب سازمان میگردد.
یک مدیر کاردان میتواند سرمایههای اندک سازمان را افزایش دهد، استعدادهای خفته را بیدار سازد و همه افراد را در یک جهت مشخص هدایت نماید. در چنین سازمانی همه افراد راه و مقصد خود را به خوبی میشناسند و برای رسیدن به هدف، به دنبال رهبر و مدیر خود میشتابند.
روش گزینش مدیران: گزینش مدیران، مسئولان و سرپرستان از مشکلترین و حساسترین کارهای هر کارفرماست، کوچکترین اشتباه در گزینش مدیران، بزرگترین اشتباه در حق سازمان است که حداقل نتیجه آن، از هم پاشیدگی تدریجی سازمان خواهدبود. لذا درمرحله گزینشافراد برای احراز پستها، مسئولیتها باید دقت ویژهای داشته، افراد را به روشی صحیح انتخاب کنید. اگر در این مرحله موفق شوید بیشترین وقت خود را به جای اینکه صرف جابجایی مدیران و رفع افسردگی و خیانت برکنارشدگان نمایید، صرف توسعه سازمان و بیرون راندن رقیبان از میدان خواهید نمود.
اصول گزینش مدیر: الف) در امور کارگزاران ژرف بنگرید: برترین مدیر اولین قدم در گزینش را مطالعه و تحقیق کامل درباره منتخبین میداند. قبل از انتخاب افراد برای واگذاری مسئولیتها، در مورد منتخبین خود تحقیق کامل نمایید، چرا که وقتی پستی را واگذار میکنید، در واقع سرمایهها و اختیارات آن شغل را نیز واگذار نمایید، پس خوب بیندیشید که سرمایهها و اختیارات را به چه کسی میسپارد. اگر در مرحله گزینش، زمان بیشتری را صرف تحقیق و مطالعه در مورد منتخبین خود بنمایید، در آینده هرگز وقت و زمانی را برای رفع گرفتاریهای ناشی از گزینش اشتباه صرف نخواهید کرد.
بر مبنای ارزیابی درست به کارشان گمارید:
مدیران را قبل از انتخاب از جهات مختلف ارزیابی کنید چون مقام مدیریت در واقع مقام رهبری نیروها و سرمایههای سازمان است.
ملاکهای ارزیابی برای گزینش مدیران
1- امانتداری
امانتداری و درستکاری شخص را همراه با داشتن تخصص اولویت قرار دهد زیرا درستکاری بدون تخصص منجربه شکست میشود و تخصص بدون امانتداری خیانت را درپیدارد که هر کدام از این دو ضربه بر پیکر سازمان است . یک مدیر موفق باید تخصص تنظیم کارها و مهارت لازم را در هدایت نیروها برای رسیدن به هدف داشته باشد و علاوه بر آن در امانتداری و درستکاری نیز برتر از سایری باشد تا دیگران نیز هرگز به فکر خیانت و سوء استفاده شغلی نباشند ...
تعداد مشاهده: 3554 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 18
حجم فایل:16 کیلوبایت
دانلود فایل


