ایکس داکس

دانلود جزوه، تحقیق، فایل کارآفرینی، مقاله

ایکس داکس

دانلود جزوه، تحقیق، فایل کارآفرینی، مقاله

تحقیق مدیریت کیفیت جامع TQM




دانلود تحقیق با موضوع مدیریت کیفیت جامع TQM،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
قابل » و « استحکام » درنگرش سنتی، کیفیت محصولات در پرتو ویژگیها و صفات فیزیکی آن از قبیل
را مورد بررسی مجدد « کیفیت » ارزیابی می شود، ولی امروزه بسیاری از شرکتها مفهوم « اعتماد بودن
،« نیازها » قرار داده اند . این شرکتها متوجه شده اند که مطلوبترین و موفقترین محصول در جهان اگر
محسوب نم ی شود. مفهوم جدید کیفیت « ایده آل » را برآورد نکند « انتظارات مشتریان » و « خواسته ها »
است. امروزه توجه به کیفیت دیگر « کنترل » و « اجرا » ، « سازماندهی » مستلزم استراتژیهای جدید د ر
منحصرأ بر عهده گروه کوچکی از افراد که عملکرد را تحت نظر می گیرند و محصولات معیوب را از
خط مونتاژ جدا می کنند نیست. امروزه تمام کارکنان سازمان عناصر مؤثر در کیفیت محسوب میشوند.
برای «TQM ، مدیریت کیفیت جامع » در چند دهه گذشته بسیاری از سازمانها به اهمیت استراتژیک
می تو انند در ( TQM) سلامت سازمانی خود پی برده اند، آنها دریافته اند که با مدیریت جامع
بازارهای داخلی و بین المللی رقابت کرده و باقی بمانند . مدیریت کیفیت جامع نه تنها بسوی بهره وری
و ارزش افزوده بیشتر ( نتیجه گرائی )، استانداردهای بالاتر، سیستم ها و رویه های بهبود یافته، انگیزش
بهتر کارکنان سازمان و رضایت بیشتری مشتری رهنمون میشود، بلکه سبب هزینه های کمتر و صرفه
جویی نیز میگردد . یعنی کیفیت با مؤثرترین هزینه ها بدست میآید . در نتیجه فرآی ند مستمر و فراگیری
برای بهبود کیفیت آغاز میشود. برای بهبود کیفیت کافیست مشکلات کیفی و خطاها مورد توجه قرار
گیرند و هدایت شوند تا مکانیزمی بوجود آید که تهدیدات به فرصتهایی برای بهبود و جذب مشتریان
تبدیل شود . هر گاه یک مشتری ناراضی شود . موجب میگردد که حسن شه رت سازمان از بین برود و
همچنین سبب میشود که تلاش بیشتری توسط افراد سازمان انجام گیرد تا ابتدا مشخص شود که چه
چیزی موجب ایراد و نارضایتی مشتریان شده است و سپس برای تصحیح آنچه که باعث ایراد شده
است اقدام شود . این تجربیات غیر راضی کننده، هزینه های مازاد را برای سازمان ایجاد خواهد کرد که
مستقیمًا بر عملکرد سطوح پایین تر تأثیر می گذارد و سطح توانایی حضور در بازار را کاهش میدهد.
که « مدیران » است؟ این پرسش به تدریج و به ویژه برای « عادلانه » و « مناسب » ،« صحیح » چه چیزی
اخلاق در » . تأثیر گذار خواه د بود از اهمیت بیشتری برخوردار میشود « مردم و جامعه » تصمیماتشان بر
بر این اساس که روابط ما با اعضای جامعه ای که در آن فعالیت و حضور داریم « سازمان و مدیریت
چگونه است و چگونه باید متمرکز گردد، استواراست . بدون تردید مهم ترین و حساس ترین مساله در
است. اگر ما کارمند خود « عملکرد اجتماعی » و « عملکرد اقتصادی » بین « ایجاد تعادل و توازن » مدیریت
را که ٢٨ سال خدمت کرده اما اکنون مورد نیاز نمی باشد اخراج کنیم هزینه ها کاهش می یابد ولی
ممکن است زندگی او را متلاشی کنیم . اگر مصرف کننده را در جریان نقص موجود در محصول
نگذاریم هزینه های ضمانت ک اهش می یابد ولی چه بسا ضررهای جبران ناپذیری به وی تحمیل شود .
اگر ما توزیع کنندگان کالای خود را با ارسال مستقیم کالا از کارخانه به خرده فروشان از چرخه تولید
و توزیع حذف کنیم، سود افزایش می یابد اما این کار چه بسا آنان را از صحنه تجارت بیرون خواهد
امروزه از مسایلی نظیر ارتشاء، دزدی و تبانی و ... فراتر میرود . « اخلاق در مدیریت و سازمان » . راند
هنگام مواجهه با چنین مسائلی چگونه باید تصمیم گیری کرد ...


تعداد مشاهده: 1030 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:276 کیلوبایت



دانلود فایل