دانلود تحقیق با موضوع مدیریت کیفیت جامع TQM،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
قابل » و « استحکام » درنگرش سنتی، کیفیت محصولات در پرتو ویژگیها و صفات فیزیکی آن از قبیل
را مورد بررسی مجدد « کیفیت » ارزیابی می شود، ولی امروزه بسیاری از شرکتها مفهوم « اعتماد بودن
،« نیازها » قرار داده اند . این شرکتها متوجه شده اند که مطلوبترین و موفقترین محصول در جهان اگر
محسوب نم ی شود. مفهوم جدید کیفیت « ایده آل » را برآورد نکند « انتظارات مشتریان » و « خواسته ها »
است. امروزه توجه به کیفیت دیگر « کنترل » و « اجرا » ، « سازماندهی » مستلزم استراتژیهای جدید د ر
منحصرأ بر عهده گروه کوچکی از افراد که عملکرد را تحت نظر می گیرند و محصولات معیوب را از
خط مونتاژ جدا می کنند نیست. امروزه تمام کارکنان سازمان عناصر مؤثر در کیفیت محسوب میشوند.
برای «TQM ، مدیریت کیفیت جامع » در چند دهه گذشته بسیاری از سازمانها به اهمیت استراتژیک
می تو انند در ( TQM) سلامت سازمانی خود پی برده اند، آنها دریافته اند که با مدیریت جامع
بازارهای داخلی و بین المللی رقابت کرده و باقی بمانند . مدیریت کیفیت جامع نه تنها بسوی بهره وری
و ارزش افزوده بیشتر ( نتیجه گرائی )، استانداردهای بالاتر، سیستم ها و رویه های بهبود یافته، انگیزش
بهتر کارکنان سازمان و رضایت بیشتری مشتری رهنمون میشود، بلکه سبب هزینه های کمتر و صرفه
جویی نیز میگردد . یعنی کیفیت با مؤثرترین هزینه ها بدست میآید . در نتیجه فرآی ند مستمر و فراگیری
برای بهبود کیفیت آغاز میشود. برای بهبود کیفیت کافیست مشکلات کیفی و خطاها مورد توجه قرار
گیرند و هدایت شوند تا مکانیزمی بوجود آید که تهدیدات به فرصتهایی برای بهبود و جذب مشتریان
تبدیل شود . هر گاه یک مشتری ناراضی شود . موجب میگردد که حسن شه رت سازمان از بین برود و
همچنین سبب میشود که تلاش بیشتری توسط افراد سازمان انجام گیرد تا ابتدا مشخص شود که چه
چیزی موجب ایراد و نارضایتی مشتریان شده است و سپس برای تصحیح آنچه که باعث ایراد شده
است اقدام شود . این تجربیات غیر راضی کننده، هزینه های مازاد را برای سازمان ایجاد خواهد کرد که
مستقیمًا بر عملکرد سطوح پایین تر تأثیر می گذارد و سطح توانایی حضور در بازار را کاهش میدهد.
که « مدیران » است؟ این پرسش به تدریج و به ویژه برای « عادلانه » و « مناسب » ،« صحیح » چه چیزی
اخلاق در » . تأثیر گذار خواه د بود از اهمیت بیشتری برخوردار میشود « مردم و جامعه » تصمیماتشان بر
بر این اساس که روابط ما با اعضای جامعه ای که در آن فعالیت و حضور داریم « سازمان و مدیریت
چگونه است و چگونه باید متمرکز گردد، استواراست . بدون تردید مهم ترین و حساس ترین مساله در
است. اگر ما کارمند خود « عملکرد اجتماعی » و « عملکرد اقتصادی » بین « ایجاد تعادل و توازن » مدیریت
را که ٢٨ سال خدمت کرده اما اکنون مورد نیاز نمی باشد اخراج کنیم هزینه ها کاهش می یابد ولی
ممکن است زندگی او را متلاشی کنیم . اگر مصرف کننده را در جریان نقص موجود در محصول
نگذاریم هزینه های ضمانت ک اهش می یابد ولی چه بسا ضررهای جبران ناپذیری به وی تحمیل شود .
اگر ما توزیع کنندگان کالای خود را با ارسال مستقیم کالا از کارخانه به خرده فروشان از چرخه تولید
و توزیع حذف کنیم، سود افزایش می یابد اما این کار چه بسا آنان را از صحنه تجارت بیرون خواهد
امروزه از مسایلی نظیر ارتشاء، دزدی و تبانی و ... فراتر میرود . « اخلاق در مدیریت و سازمان » . راند
هنگام مواجهه با چنین مسائلی چگونه باید تصمیم گیری کرد ...
تعداد مشاهده: 1030 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 22
حجم فایل:276 کیلوبایت
دانلود فایل